hírek

A márkasérülések fájdalmas kockázatai és mellékhatásai, (ön)veszélyes támadások a jó hírnév ellen – Dr. Serényi János a Nyugat-magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar óraadójának előadása a Közgazdász Klubban

- 2016. február 4., csütörtök 12:56

Nagy létszámú többségében hallgatói érdeklődés kísérte az előadást, mely a 11. éves Közgazdász Klub életében a 48. előadás volt. Szorosan kapcsolódott a karunkon oktatott tananyaghoz, rengeteg élő példával, színvonalas, érdeklődésfelkeltő volt az előadás.

Dr. Serényi János az Értéktrend Kft. többségi tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. Munkájának, végzettségeinek (közgazdász-mérnöki diploma, gazdasági újságírói diploma, nemzetközi szakközgazdász diploma, közgazdasági doktori cím), valamint nyelvismeretének (angol, német, orosz) köszönhetően pályafutása alatt több mint 80 hazai és nemzetközi konferencián szerepelt előadóként és kb. 200 publikációja jelent meg a médiában. Megalakulásától kezdve, pontosan 20 éven keresztül vezette ügyvezető igazgatóként a McCann Erickson Budapest Reklámügynökséget. 1998-ban – Kelet-Közép-Európában elsőként – megkapta az Európai Reklámügynökségek Szövetségének legmagasabb rangú kitüntetését. A Média&Marketing című szaklap szavazói beválasztották "Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban" elnevezésű körbe. A 2004-es megalakulása óta vezeti a 82 országban működő Superbrands Szervezet magyarországi szakmai zsűrijének munkáját. 12 éve foglalkozik tréningek kifejlesztésével és megtartásával. Vezetői coaching tevékenysége során több ismert és elismert vállalatvezetőt segítette munkájuk hatékonyabb végzésében, életvitelük kiegyensúlyozottabbá tételében.
Jelenleg a NYME KTK egészségügyi posztgraduális képzéseken, Budapesten oktat, a 2015/2016. tanév 2. szemeszterében Prezentációs készségfejlesztő tréning tárgyat. A rendkívül látványos, izgalmas esettanulmányokra épülő előadás többek között olyan kérdésekre adott választ, mint pl.

  • Miért rosszabb a Financial Times szerint a Volkswagen, mint az Enron?
  • Mennyire és „mennyiben” fájnak a márkasérülések?
  • Napjainkban mi jelenti a legnagyobb üzleti kockázatot?
  • Mit üzen az ügyfélszolgálati tréningek egyik legrémisztőbb esettanulmánya
  • Hogyan szenvedett vereséget a Nestlé a „dzsungelharcban”? stb.

Pár gondolatot az előadásból részletesebben is megosztok az érdeklődőkkel. Az előadó figyelmes volt Sopronnal kapcsolatban, és gratulált, mert azzal kezdte az előadását, hogy a magyar városok közül Sopront beválasztották a legszebb 30 európai város listájába. Az előadás témája szorosan kapcsolható, a Volkswagen botrányhoz. A városban is van autókereskedés, ezért a honlapját áttanulmányozva azt a hallgatósággal megosztva: A soproni autókereskedés honlapján szerepel: Best Cars 2016”: a Volkswagen Csoport modelljei nyolc első helyezésnek örülhettek.Volkswagen: Európának vezető szerepet kell betöltenie az elektromos mobilitás területén. Volkswagen adomány a Csányi Alapítvány 10. születésnapja alkalmából. Mint közismert a német márka az egész világon egy hívószó volt, a márkahűség nem volt megkérdőjelezhető. A 2015. évi botrány után a Volkswagen talpra állása mintegy 10 milliárd euróba került. A jó hírnév csorbulását, ami sajnos jellemzően előfordul, sok-sok példával alátámasztotta, pl. jelmezek kövér lányoknak, pálmaolaj gyár az orangutánok élőhelyének megszüntetésével. A márkasérülések veszélyforrásaival is részletesen foglalkozott, sok-sok látványos ppt-vel alátámasztva. Veszélyforrás lehet: astroturfing, pletykák, mémek.

Mit lehet tenni? Etikus viselkedést javasol, gyors reagálást, párbeszédek folytatását. Mindezt arra figyelemmel, hogy a net nem felejt.
Az előadást áthatotta az a kihangsúlyozott gondolata, hogy fontos a bizalom, annak megőrzése, vigyázni kell arra, hogy a bizalom elvesztése ne következzen be.
A záró idézet, amivel a jelenlévők gondolkodását próbálta befolyásolni hosszú távon:
„20 évig tart a jó hírnév felépítése, ami 5 perc alatt leomolhat. Sok mindent máshogy csinálsz majd, ha ezt jól átgondolod.” (Warren Buffett)

Számos kérdést megfogalmaztak a jelenlévők és örvendetes, hogy a hallgatóink nagyon érdeklődőek voltak. Köszönjük előadónknak a színvonalas előadást, vitavezetőnknek Dr. Mészáros Katalin egyetemi docens asszonynak az érdeklődő és segítő jelenlétet.

Linkek:

Kapcsolódó hírek: